|
異文化コミュニケーション学部・異文化コミュニケーション研究科言語科学専攻(College of Intercultural Communication/Graduate School of Intercultural Communication [Language Science])
日本語教育実践研究(Journal for the Study of Japanese Language Education Practice)
2 (2015)


Permalink : http://doi.org/10.14992/00011268
国内の日本語教育における非母語話者教師に関する考察 : 多文化共生社会における語学教師の多様性を問う
利用統計を見る
File / Name | License |
---|---|
AA12691425_02_10.pdf |
![]() Creative Commons : 表示 - 非営利 - 改変禁止 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
JaLC DOI | info:doi/10.14992/00011268 |
---|---|
タイトル(英) | View of Japanese-language education in Japan by non-native teachers : Proposal for diversification of language teachers in multicultural symbiotic societies |
アイテムタイプ | 紀要論文(WEKO2) / Departmental Bulletin Paper |
言語 | 日本語 |
キーワード |
日本語教育, 非母語話者教師, 語学教師の多様性, 多文化共生社会 |
キーワード(英) | Japanese language education, non-native teacher, diversification of language teachers, multicultural symbiotic societies |
ページ属性 | P(論文) |
記事種別(日) |
研究ノート
|
記事種別(英) |
Research Note
|
著者名(日) |
髙橋 雅子
|
著者名よみ |
タカハシ マサコ
|
著者名(英) |
Masako Takahashi
|
雑誌書誌ID |
AA12691425
|
雑誌名 | 日本語教育実践研究 |
雑誌名(英) | Journal for the study of Japanese language education practice |
巻 | 2 |
ページ | 104 - 113 |
発行年 | 2015-03 |